lørdag 2. mai 2009

Netthandel ble akkurat enklere…

postautomat_sandefjord

Dere lurer kanskje på hva bildet over skal forestille. Er det en hytte? En bank? Er det den nye brannstasjonen i Bergen?

Nei folkens, dette er postens svar på folkets ønsker om en enklere løsning på netthandel. Flere og flere handler over nettet, mye takket være den økende bevisstheten om prisnivå på nett i forhold til butikk (det er mye billigere på nettet). Minuset med å handle på nettet, er at man må vente på pakken. Noen liker jo å vente litt for spenningens skyld, men i de aller fleste tilfeller, er det selvsagt best å få varen så kjapt som overhode mulig.

Det har posten gjort noe med!

Da jeg skulle bestille kameraet jeg snakket om i forrige post, tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut leveringsalternativet “postautomat” for en gangs skyld. Jeg har jo sett den digre boksen der på jernbanestasjonen i Bergen hver gang jeg går av toget, så kanskje det var på tide å teste den ut.

Her er hvordan det fungerer:
Du bestiller en vare på nettet, og velger “postautomat” som leveringsalternativ. Du kan betale varen på nettet som vanlig, eller trekke kortet i postautomaten når du skal hente varen. Bestiller du varen før klokken 9 om morgenen, får du faktisk varen etter all sannsynlighet samme dag, eller dagen etter, alt etter hvor du bor i landet. Når pakken har ankommet postautomaten, får du en pinkode på mobiltelefonen, som du taster inn på automaten. Dermed popper den ut, som en gevinst på et tivoli!

Med andre ord, en sårt ettertraktet tjeneste fra posten. Jeg bestilte kameraet mitt i dag, og fikk beskjed om at varen ville være i postautomaten på mandag. Normalt sett, ville denne blitt sendt ut fra lageret på mandag, og vært fremme på postkontoret mitt på onsdag. Det er TO dager folkens. TO DAGER! Fremtiden er deilig.

Takk posten for å være åpne for slike muligheter!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar